Potovanje London 4. dan

Danes se obeta dolg in naporen dan.

Najprej zjutraj direktno do Westminstra, ki je nekakšno upravno središče s parlamentom, vlado in drugimi pomembnimi ustanovami.

Že, ko stopiš ven iz podzemne, te ustavi pogled na slaven zvonik, skrit za zidarskimi odri.

Big Ben?

Ker sva bila malo prezgodnja, sva se se malo sprehodila mimo Churchilovega muzeja, parlamenta, Downing streeta 10, do Trafalgarjevega trga.

Admiral Nelson na Trafalgarjevem trgu.

Nato je napočil čas, da se vkrcava.

Danes sva za prevozno sredstvo izbrala ladjico, ki naju je zapeljala po Temzi.

Tako sva London ogledovala z nove perspektive.

The eye-vrteče kolo

Peljala sva se tudi mimo, oziroma bolje, pod mostovi, čez katere sva hodila včeraj.

Tower bridge

Tako smo po dobri uri plovbe v taki ladjici

Notranjost, sedela sva čisto spredaj pri steklu.

prišli do Greenwicha, kjer najprej, ko stopiš z ladjice zagledaš slavno jadrnico Cutty Sark, ki je bila zadnja nemotorna jadrnica, ki je plula po morjih. Baje zelo hitro. Sedaj je spremenjena v muzej.

Cutty Sark

Po dokaj svežem in vetrovnem vremenu sva se skozi park sprehodila na hrib, kjer je slavni observatorij.

Na pročelju je slavna ura, ki kaže greeniški čas. Zanimivia konstrukcija s 24 urno številčnico.

Ura, spodaj različne angleške mere

Danes se najbrž niti ne zavedamo, kako pomembno je pravzaprav natančno merjenje časa, v 18. in 19. stol. pa je to predstavljalo enega težje rešljivih vprašanj. Ne zaradi tega, da bi ljudje vedeli, kdaj je treba vstati, ampak zaradi navigacije na morju, kjer niso znali določiti zemljepisne dolžine in zato utrpeli številne žrtve na morju. Razpisana je bila za tiste čase ogromna nagrada za izumitelja časovne naprave, ki bo merila natančen čas in bila neodvisna od morskega valovanja in zibanja ladje. Klasične ure z utežmi niso prišle v poštev.

Tako je en lokalni mojster Harrison šele v četrtem poiskusu izdelal časomer, ki je bil dovolj uporaben, prenosen in primeren za komercialno izdelavo.

Harrisonov časomer, verzija IV

Vsaka ladja je imela svojega, ki je bil zelo natančen. Prvi so imeli cca 1sek  odklona na sto dni.

V škatlah zaprti prenosni časomeri.

Seveda so za merjenje časa potrebovali tudi dovolj točno osnovo. Ta je postala 0ti poldnevnik, ki poteka ravno skozi Greeniški observatorij.

Leva noga na vzhodni polobli, desna na zahodni.

V observatoriju je bil stalno prisoten astronom, ki je opazoval točen prehod planetov čez poldnevnik in na podlagi tega izračunal natančen čas.

na Vrhu stolpa je tudi montirana rdeča krogla, ki se je vsak dan točno ob enih popoldne spustila dol in po njej so nastavljali točne ure na ladjah.

Mornariški muzej, v ozadju Canary wharf, kjer je bilo včasih pristanišče ladij

Po poučni uri naravoslovja in ogledu tehnike sva bila seveda že lačna, zato sva odšla na kosilo, potem pa do Covent gardna, kjer je operna hiša in veliko različnih trgovinic.

Covent garden, nekdanja jabolčna tržnica

To je samo en del stare tržnice. Trgovine so seveda povsod, zgoraj, spodaj in po okoliških ulicah.

Lokali

Sledil je obvezen in težko pričakovan obisk knjigarn in antikvariatov.

Še ena zanimivost za konec.

Kolesarjenje po Londonu. V primerjavi z Ljubljano, je London kolesarsko nerazvit. Ne po številu kolesarjev, ampak po infrastrukuri. Kolesarske steze so zelo redke, večino časa kolesarji vijugajo med ostalim prometom, ali po pasovih za avtobuse in skušajo preživeti. Z vidika pešca zgleda noro. Nato se postavijo na začetek pasu na semaforju in ob zeleni prvi speljejo, ostali pa za njimi. Kot nekakšen lov. Zato seveda razna počasna kolesa in gospe v krilih niso ravno zaželjene, večina jih je na športnih kolesih in v pajkicah. Govorim seveda o ljudeh, ki se zjutraj peljejo v službo, ne o rekreaciji. Na ramenih rucak z oblačili. Noro, ampak kaj čmo. Na vsakih deset kolesarjev se prav gotovo najde vsaj eden v kratkih hlačah, ne glede na vreme in temperature (trenutno je npr. 3 stopinje + veter).

Pred semaforjem, ozadju Harry Potter v gledališču.

Tako, jutri pa domov. Pozdrav S&M

Misel dneva: Koliko je ura?

Potovanje London 3. dan

Danes sva se zbudila v jasno jutro in obetal se je lepši dan.

Imela sva že rezervirane vstopnice za Tower of London, eno najpomembnejših zgodovinskih stavb v Londonu. V načrtu je dolg dan, zato sva se kar odpravila na dolgo vožnjo z metrojem na drugi konec Londona.

Pričakal naju je lep pogled na Tower bridge.

Tower bridge

Ker je bilo kar sveže, sva vstopila v palačo, ki je najbolj poznana po tem da je bila pomembna utrdba in palača nekaterih kraljev skozi londonsko zgodovino, še bolj pa po njenem neslavnem slovesu kot zapor in mučilnica za vse nasprotnike trenutnega kralja.

Notranja palača znotraj obzidja

Ena od stavb znotraj dvorišča vsebuje tudi kronske dragulje, ki predstavljajo pomebno znamenitost angleške monarhije. Med njimi tudi krono in ostale kraljevske pritikline sedanje kraljice. Žal iz tega dela nimam nobene fotografije, ker je slikanje prepovedano.

Stražar, ki varuje palačo s kronskimi dragulji.

Znotraj stolpov živijo v ujetništvu tudi veliki črni krokarji, ki naj bi po legendi varovali kronske dragulje in kraljevino.

Klikni na krokarje.

 

Ogledala sva si še razvoj vojskovanja, viteštva, razstavo različnih oklepov

Samostrel

Zmaj iz oklepov

 

Po ogledu palače in obzidja sva se odpravila čez most na južni breg Temze.

Kislo vreme na mostu

Na drugi strani Temze je tudi Shard (črepinja), najvišja stavba v EU s 306m.

Shard, pred njim bojna ladja HMS Belfast

Po kosilu je bil najin cilj za popoldne muzej naravne zgodovine.

V osrednjem prostoru takoj po vhodu te pričaka impozantno okostje pod stropom.

Okostje sinjega kita

V muzeju je več tematskih področij, ki nas popeljejo skozi različna obdobja človeške in naravne zgodovine.

Eni največjih slonovih oklov na svetu.

Del je seveda posvečen tudi dinozavrom, nekateri se celo premikajo in spuščajo glasove.

Klikni dinozavre.

 

Zanimive so tudi skulpture, ki jih je ustvarila narava.

Popolnoma naravna stvaritev

Ogled vsega nama je vzel skoraj tri ure in noge so naju komaj držale, zato sva rekla dovolj je in se odpravila proti sobi.

Za konec en selfie, v ozadju okostje ihtiozavra

 

Pozdrav S&M

Misel dneva: Kje je najbližja klopca?

Potovanje London 2. dan

Prebudila sva se v oblačno jutro. Postelje so bolj pogojno udobne in zahtevajo veliko iskanja boljših položajev.

Po zajtrku ob postelji  sva se odpravila mimo jutranje gneče na cestah

Vse stoji zato je treba pod zemljo

na metro in z njim v drug konec mesta.

Po kavi v enem od tisočih lokalov sva vstopila v British museum (britanski muzej), ki je eden najbolj znanih muzejev na svetu. Res je vreden obiska. Vidi se vpliv, ki ga je VB imela po celem svetu in stvari, ki so jih prinesli v London.

Vstop je zastonj in potrebno si je vzeti kar nekaj časa, da vse pregledaš. Ampak je vredno, kot sva skupaj ugotavljala.

Tako dobiš kar dober vpogled v egipčansko kulturo.

mumije v lesenih krstah

 

Mumificirali so tudi mačke

Videla sva tudi najslavnejši kamen v museju, s pomočjo katerega so razvozlali egipčanske hieroglife

Roseta stone

grško in rimljansko obdobje

Grška vaza

Res užitek ob ogledu dobro ohranjenih artefaktov različnih obdobij človeške zgodovine. Očitno je zelo priljubljen tudi kot kraj za učenje saj sva srečala več skupin šolarjev v značilnih uniformah.

Šolarji na pouku iz zgodovine

Po ogledu muzeja in obvezne trgovine s spominki, sva šla v eno stransko ulico nekaj pojest in seveda odpočit noge.

Po kosilu sva se z metrojem zapeljala do Camden towna, kjer je en najbolj znanih sejmov na prostem in pod zemljo. Že, ko stopiš ven iz podzemne, zagledaš zanimiva pročelja trgovin.

Glavna ulica Camden town

Najprej sva si ogledala zapornice na kanalu, kjer čolne spuščajo in dvigajo. Višinska razlika je cca 1m.

Kanal in zapornice

Prav zanimivo se je izgubiti v labirintu različnih prodajalnic s spominki, stojnic s hrano in ogromno drugih bolj ali manj uporabnih stvari.

Trgovinica s spominki

Pod zemljo pa je takoimenovani Stables market, ki je narejen v prostorih nekdanjih konjušnic.

Stables market v podzemlju

Boksi za konje preurejeni v stojnice

Potem sva bila pa že utrujena zato sva se odpravila do postaje podzemne. Seveda nisva mogla mimo knjigarne.

Na postaji in celo pot domov pa popoldanska konica.

Vstop v podzemno

Danes sva si pa zaslužila kako pivo. Po večerji greva v pub.

Pozdrav S&M

Misel dneva: Mehko obuvalo na nogah in kreditna v rokah;-)

Potovanje London 1. dan

Letošnje šolske počitnice smo malo prilagodili in na potovanje sva odšla z U. Ostali del družine je svoje proste dni izkoristil za smučanje januarja.

London je že kar  nekaj let na vrhu našega seznama zaželjenih destinacij za potovanje, tako da odločitev ni bila posebej težka.

Kot je zadnja leta v navadi, sva začela z letom iz letališča Ronchi do Stansteda v Londonu.

Nekje nad oblaki čudovit sončni zahod

Polet je minil brez posebnosti razen da  smo zaradi časovne zaostalosti virtualno v VB leteli cca pol ure manj kot v resnici.

Po kratki mejni kontroli (VB ni v Schengen coni) sva prevzela kovčke in v vrsto za avtobus do Londona. Vožnja traja kar uro in pol.

Ravno zamudila avtobus

Nato sva po labirintu postaje Paddington

Vhod v postajo

prišla do perona

Koliko postaj?

se peljala štiri postaje in nato še 10 min do hiše, kjer sva v sefu našla ključ za priti noter (recepcija namreč dela samo do18).

Spiva v tej mini sobici.

Mini sobica 2,2 x 3 m

Še z eno sobo imamo souporabo kopalnice in mini kuhinje. Zgleda čisto, čeprav majhno.

Nekaj sva prigriznila, sedaj pa počasi k počitku.

Pozdrav S&M

Misel dneva: London je ogrooooomeeen.

Kolesarsko potovanje Umbrija, september 2017, dan 11

Orvieto-Monte del lago, 79 km, 4:44, 1010 vm

Danes je bila pred nama še zadnja etapa. Korajžno sva se najedla pri hotelskem zajtrku. Potem pa skozi prehod pod železnico na drugo stran, še zadnji pogled na Orvieto na hribu in se je začelo.

Orvieto na hribu

V klanec seveda. Danes, če ni šlo gor, je šlo dol zgolj zato, da sva se lahko še enkrat povzpela na isto višino. Izbrala sva ceste, ki so bile nekoliko bolj prijazne do kolen, kar v matematičnem jeziku pomeni do cca 8 % naklona. V tak klanec se da peljat polno natovorjen nekaj časa (tudi npr. 10km), brez da bi kolena preveč trpela.

Med potjo sem si končno vzel čas, da sem poslikal italijanski traktor, s katerim obdelujejo tudi strme njive.

Traktor goseničar

Ko sva bila končno na vrhu, sva bila že utrujena in potrebna pavze in hitrega okrepčila, ki sva si ga privoščila na otroškem igrišču.

Senca ali sonce?

Zanimivo. V celem tednu v Umbriji nisva srečala nikogar, ki bi potoval s kolesi. Danes pa kar osem kolesarjev, ki so potovali kot midva.

Seveda se tudi midva nisva dala, grizla v nove klance in si vzela tudi čas za selfi.

Dolga ravnina v klanec za nama

Občudovala sva lepo obdelano pokrajino, uživala v samotnih cestah in opazovala oddaljene kraje na hribih.

Pač en kraj v daljavi

Nisem še omenil, da sem si nabavil pred kolesarjenjem dodatno opremo.

Kaj se dogaja za mano

Super je, da vidim, če je S. za mano in seveda za opazovanje prometa, še posebej, ko gre kak šlepar.

Po dolgih mukah, ki so bile danes še kar prijetne, sva zašpičila krog, ki sva ga začela v ponedeljek. Končala sva v kampu, kjer naju je čakal avto.

Kako je že oni pregovor: “Najprej štalca,

Osamelec

pol pa kravca.” V najinem primeru, pujs v obliki pečenic s skledo solate.

Njami, samo zdravje

Ne, sklede nisva tovorila s sabo, ampak sva jo danes kupila v trgovini.

Misel dneva: Kolo je prav fletno sredstvo za premagovanje daljših razdalj.

Pozdrav U&M, jutri se vidimo.

Kolesarsko potovanje Umbrija, september 2017, dan 10


Spoleto-Orvieto, 80 km, 4:08, 800 vm

Prvič odkar sva od doma, sva se zbudila v kristalno jasno jutro in 7 st. Celzija.

Po zajtrku sva se odpravila na pot. Začelo se je s spustom, vendar sva kar hitro prišla do prvih klancev. In nato sva izkusila pravo Umbrijo. Gor in dol.

Postanek sredi gričev

Prvi del je bil v klanec med umbrijskimi griči po neobljudeni cesti. Nato spust v dolino in po dolini do mesta Todi, ki je seveda na hribu. Občudovala sva ga bolj od spodaj in se slikala pri cerkvi mimo katere sva se peljala.

Pred Marijino cerkvijo na obrobju Todija

Prečkala sva most čez reko Tevere v kraju Pontecuti

A ni kjutkan most?

in se odpravila v nove hribe. Nato sva se vozila nad sotesko, ki se je na koncu razširila v jezero.

Lago di Corbara

Bila sva že naveličana klancev in sva komaj čakala, da prideva do današnjega cilja, mesta Orvieto. Včeraj, ko sva načrtovala današnje prenočišče, sva bolj načrtno izbirala. Našla sva hotel, ki je pet minut hoje do žicnice, s katero se vzpneš na obzidje mesta.

Za spremembo namesto kolesa v klanec

Utrujena sva se stuširala in se odpravila gor v mesto. Po hitri malici in kavi sva dobila nove moči za ogled mesta.

Ogledala sva si nekaj cerkva, med drugim c. Sv. Andreja, ki je taka lepa preprosta cerkev in sva malo obsedela, da si odpočijeva.

Detajl s krstilnika-Jezusov krst

Zahvaljevala sva boga, da nama še kar gre in da se je vreme popravilo.

Hvala bogu

Med potjo sva prišla do stojnic kjer so se pripravljali na festival čokolade čez vikend. Mimo takega prizora se pa ne gre kar tako. Na srečo so naju cene držale nazaj.

čokoladna pica?

Nato sva zatavala po stranskih uličicah

Lepe uličice in trgovinice, ki vabijo noter

in gledala izložbe, kupila nekaj spominkov in prišla do glavne katedrale.

Katedrala v Orvietu

Na stopnicah in klancih sva že malo čutila noge, zato sva si hotela malo pomagati s konjičem. Žal je bil bolj len kot mule in se ni premaknil. Tako sva peš odtavala nazaj do žičnice.

Hiijaaa

Misel dneva: Spusti so nekaj najlepšega. Samo počivaš in šteješ kilometre.

Pozdrav U&M

Kolesarsko potovanje Umbrija, september 2017, dan 9

Assisi-Spoleto, 60 km, 3:05, 270 vm

Zjutraj sva ponovila lekcijo od včeraj. 10 km do Asizija in nazaj + cca 150 vm.

Šla sva na jutranjo kavo in obvezen rogljiček.

Jutranji capucino grandissimo

Nato pa še na ogled bazilike sv. Frančiška, ki je pravzaprav v treh nadstropjih.

Prazen trg pred baziliko

Oba naju na to mesto vežejo lepi spomini izpred 25ih let. Mene na gostovanje po Umbriji z APZ A. Mav, S. pa na romanje s kapucini.

Nato sva se vrnila v kamp, do konca vse pospravila in se okrog 12 poslovila od Asizija.

Še zadnji pogled

Pot naju je vodila do Spoleta, kraja južno od Asizija, ki ju povezuje lepa kolesarska pot, umaknjena stran od civilizacije med polja in ob nasipe kanalov.

Nasipi in kanali ni ime romana

Prednost je seveda, da ni nobenega prometa, lahko pa včasih postane monotono.

Ravnina in dolgo nič

Vsakih nekaj kilometrov pot prečka cesto ali zamenja stran nasipa, to pa je tudi vse.

Pa še moja malenkost brez živih barv

Že spet en selfi

Vreme je bilo delno oblačno, a še kar sveže.

Po skoraj 60 kilometrih sva prikolesarila do predmestja Spoleta,

Kaj pa je to?

skočila po hrano za večerjo, nato pa v strm klanec do hiše, kjer sva imela rezervirano sobo.

Žal v tem delu Umbrije ni nobenih kampov tako da šotor žalostno sameva.

Po večerji in tušu pade odločitev, da bi skočila na hiter večerni ogled Spoleta kar čez hrib. To pomeni 70 vm vzpona, nato 100 spusta, da prideš na na najnižjo točko v mestu. Cerkve so seveda izpostavljene na višini in je potrebno še 100 vm vzpona skozi mesto. Govorimo o kratkih pa strmih odsekih. Naklon cca 13-18%

Na koncu sva prisopiha do katedrale, kjer smo pred leti peli, jo slikala, šla pogledat noter in “šibala” nazaj po isti poti. Klance si seštejte sami.

Spet Prazen trg pred katedralo

To je tipična Umbrija. Vsa mesta lepo na hribčkih.

kot npr. Foligno ob poti

Z avtobusom ali avtom je bilo vedno lepo, z biciklom pa je treba fajn premislit, preden skočiš na pivo ali po kruh, ki si ga pozabil kupiti.

Misel dneva: če je cel dan skoraj sama ravnina je zelo sumljivo.

Pozdrav U&M

Kolesarsko potovanje Umbrija, september 2017, dan 8

San Feliciano-Assisi, 51 km, 2:30, 450

Proti jutru je dež ponehal. Gkede nato, da nisva imela prav daleč do Asizija in da je bila dopoldanska napoved še bolj slaba, sva se zjutraj z avtom zapeljala do Perugie.

Po italijanskem zajtrku v kavarni (kava + rogljiček), sva si na hitro ogledala center mesta.

Trg pred katedralo

Šla sva pogledat tudi notranjost.

Po kaki urici sprehajanja po oblačnem in občasnem pršenju sva se odpeljala do kampa, kjer sva večino stvari, vključno s šotorom, pospravila že zjutraj.

Avto sva odpeljala do nekega drugega kampa, ki je imel varovano parkirišče. Medtem je S. spakirala torbe, jaz pa sem se s kolesom pripeljal nazaj.

Še poljubček za srečno pot.

V kampu napravljena

Nato naju je pot vodila do Perugie, kjer se je začela navigacijska odisejada. Dobrih deset km skozi mesto, gor, dol in naokrog.

Na koncu sva zasluženo prišla do drugega konca Perugie, mosta sv. Janeza.

Na mostu čez reko

Po 50 km sva končno zagledala Asizi v daljavi na hribu.

Pogled proti Asiziju v daljavi.

Približno pet kilometrov pred mestom sva našla lep kamp, ki se imenuje zelena vas.

Najina parcela

Pred večerjo sva skočila do kraja angelske marije z istomensko katedralo, bolj znano pod imenom Purciunkula.

Pred S. Maria degli angeli

Večina večjih cerkva je dobro ograjenih in vstop nadzorujejo vojaki, ki pregledujejo torbe. To je nova realnost.

Vojaki

Pa še cerkvica v cerkvi, kjer so se zbirali Frančišek in prvi frančiškani.

Purciunkula

Po večerji sva se v mraku odpravila do mesta in splezala s kolesi nekam v višave.

Tak pogled naju je pričakal ob spustu. V trdni temi sva prikolesarila do kampa.

Panorama z obzidja Asizija

Misel dneva: prijetno utrujena

Pozdrav U&M

Kolesarsko potovanje Umbrija, september 2017, dan 7

okrog jezera Trasimeno, 59 km, 2:41, 235 vm

Po grdem vremenu čez vikend, je padla ideja, da greva še kam, da izkoristiva dopust. Najprej je bila v igri Dalmacija, potem sva pristala v Umbriji. Po 600 km vožnje z avtom sva parkirala ob jezeru Trasimeno. Zgledalo je kar obetavno, kamp skoraj prazen.

Na hitro sva nekaj pojedla, se spakirala in se odpravila na kolesarjenje okrog jezera. Ker je vremenska napoved za zvečer kazala bolj slabo, sva kar hitela. Med potjo sva se ustavila v mestecu Castiglione del Lago.

Pa še pogled v drugo smer z vrha obzidja.

Okrog in okrog jezera so sami nasadi oljk.

Vmes so se zbirali oblaki tako da sva kar hitela. Na srečo je bila pot pretežno ravna z nekaj kratkimi vzponi. Vmes sva občudovala jezero, ko se je pokazalo. Najlepše je bilo seveda s kake višje pozicije.

Po prihodu v kamp sva na hitro pojedla večerjo, šla pod tuš in pripravila stvari za noč. Kot kaže bo najina prva noč v šotoru deževna. Pogled na jezero eno uro nazaj je bil tak.

Sedaj ko to pišem, že pridno škreblja po strehi. Upam, da bova lahko spala.

Misel dneva: Prav zanimivo spet v šotoru.

Pozdrav U&M.

Kolesarsko potovanje IT, HR, september 2017, dan 6

Kršan-Ičići, 36 km, 1:50, 270vm

Včeraj sva dolgo debatirala in prirejala najine načrte. Na koncu sva ugotovila, da nima smisla siliti v slabo vreme, ker ne potrebujeva dokazovanja.

Napoved za Kvarner (kamor sva bila najprej namenjena) za čez vikend, je bila precej slaba, kar bi pomenilo čepenje vsaj en cel dan, ali celo dva, na istem mestu.

Tako sva sprejela odločitev, da prekineva najino pot čez vikend in se odpraviva domov. Na srečo sva bila relativno blizu in sva si lahko to privoščila.

Zjutraj sva zagrizla v klanec proti Plominu.

Proti burji sva se kar namučila.

Pred odcepom za Brestovo (otok Cres) sva naredila kratko pavzo.

Pogled na Cres ni bil najbolj privlačen.

Odpravila sva se naprej. Burja je popustila, tako da je šlo tudi navzdol malo hitreje.

Pri Ičičih sva rekla, da je to vse za danes in počakala naročen prevoz do doma. Na koncu nas je celo malo opralo. Na srečo so brisalci v avtu dobro opravili svojo nalogo.

Upava, da ni še konec.

Tako kot Slovenija, greva tudi midva naprej.

Misel dneva: povsod je lepo, a doma je najbolj poceni.